Wednesday, July 2, 2008

Winter Afternoon along the Quais, Paris

This brisk winter afternoon in Paris, I was very much excited to take some pictures because it had rained and my favorite conditions were showing up. The low lying winter haze of the last 9 days that had prevented me taking the pictures I had hoped for, was finally over. I had extended my visit to Paris -- changed train reservations and hotel arrangements to stay an extra day in the hopes that there would be beautiful rainclouds and light. I was not disappointed: after visiting the Musee D'Orsay at midday, I came out onto the quai to a fabulous sky!! Slowly making my way towards Notre Dame I shot an entire set. The sun, being low in the west created a rosy golden wonderfulness, throwing winter shadows on the wall. The magic time of day was here!

1. View in large if you like.

2. I've already posted some images from this very same afternoon and sunset: Henri IV, Winter Dusk, Winter Sunset at Quai De Conti, and After the Storm, Quai des Orfevres. (All in my France set). All taken within about three hours of one another. This was the first one....and a few more coming soon.

note: Nadine: you asked about the lens. for this shot I was using my Fuji Finepix S7000 6.2 megapixel camera whose lens is a 35 mm equivalent (35 mm - 210 mm range). I am currently using only a CANON EOS 20D with two lenses: a wide angle (28 - 88 mm equivalent) and zoom (45 - 215 mm equivalent with image stabilizer feature for tricky exposures.)

[J'etais a Paris deja depuis neuf jours sans avoir eu l'atmosphere que j'attendais pour mes images, car l'hiver nous avait donne que des ciels couverts. Donc, avec l'esperance qu'un orage qui devais arrive pendant la nuit allait bien se produir, j'ai change mon itineraire pour pouvoir rester a Paris encore une journee. Je n'ai pas ete decue. En sortant du Musee D'Orsay j'etais heureuse de decouvrir un ciel emouvant et une lumiere de fin de journee splendide. Vous aurez deja peut-etre vu mes autres photos de cet apres-midi: Le Henri IV, Le Quai de Conti au coucher du soleil, Le Quai des Orfevres, et La Vue du Louvre et le Pont des Arts au crepuscule. Je posterai d'autres dans cette serie, en les ajoutant a celles de Paris dans mon set de France.]

0 Comments: